Solstrålen

Det finns en väldigt viktig solstråle i mitt liv. Min brorsdotter Weronika. Hon är min lilla rebella ängel. Weronika blir 8 år gammal den 15 juni 2009.


Mitt i natten. På vägen hem till Sverige från Polen. Sassnitz. Hon e så söt!!

När hon föddes var jag bara 12 år gammal, men hon var min livskärlek från första ögonkastet. Hon var en väldigt söt bäbis. Hon skrattade mycket redan när hon vägde 4 kilo. Min bror och Weronikas mamma skildes när Weronika var bara 3 och då bodde de i Englan i Selby. Weronika flyttade ut med sin mamma. Men efter ett tag av ekonomiska själ var min bror tvungen att flytta hit till Göteborg och Weronika stannade kvar i England. Hennes mamma fick två döttrar till och gifte sig med fadern. Weronika kommer o hälsar på oss ibland, men då brukar hon stanna ca en månad. Hon drömmer fortfarande om att hennes mamma och pappa blir ihop igen, men det kommerinte att hända ju. Mitt hjärta krossas för varje gång jag försöker förklara det för henne. Hur ska man säga till ett litet barn att hon adrig kommer ha en *vanlig* familj? Hon gillar inte Dave - styvfarsan. Han e nog inte den bästa styvfarsa som finns. Jag har aldrig träffat honom men Weronika har berättat hur han behandlar henne och som alla vet - barn ljuger inte. Jag hatar honom! Hon är så smart och hon e kreativ. Hon e snäll och busig som alla små barn brukar vara. Jag älskar henne så mycket men det gör så ont i mitt hjärta att veta att hon inte är lycklig.

Hennes mamma är nog väldigt speciell på ett riktigt negativt sätt. Hon är den minst inteligenta personen jag har träffat i hela mitt liv. Hon kräver hela tiden massa pengar från min bror och även at hon får hela tiden pengar så vill hon att min brorska ändå betala såna grejer som tandläkare för hon har inte råd. VAD GÖR HON MED PENGARNA!!!!!!??????? Hon har ju en man, han kan la oxå försörja sin familj!!! Och vi har redan föreslågit att Weronika hade kunnat bo här i Sverige gått i skolan här tills hennes mamma fixar sitt eget liv. Hon har ju 2 andra döttrar som e typ 2 och 1 år gamla. Men hon sa nej. Det e ju inte konstig för hon e ju mamman men min bror e ju pappan... han ska oxå ha rättigheter, eller hur? Weronika hade haft mycet bättre liv här än där. Men vad ska man göra? Man kan bara inte kidnappa henne, eller? I alla fall saknar ja Weronikaoerhört mycket. Hon blev mitt ljus i mörkret så fort hon föddes. Jag tog hand om henne sen hon var pytti liten. Det var faktiskt rätt många gånger hon sa att hon önskade ha mig som hennes mamma, jag fick varjegång tårar i ögonen för jag vet att hon saknar någon vam och känslig person i hennes liv :(. Det kanske låter jättekonstigt, men många gånger kände jag mig som hennes mamma. Gav henne råd, sa att hon var den finaste och smartaste oavsett vad den jävla Dave säger (så sa jag inte men jag tänkte det). Hon tror ju själv att hon är ett dåligt barn baraför att hennes mamma och styvpappa säger det. Hon är ju ett fint barn. Framförallt är hon ett barn. Barn förstår ju inte varför man inte ska göra eller ma ska göra vissa saker. De som har busiga barn ska veta att man ska älska och bekräfta barnet positivt oavsett. Visst ska man påpeka att vissa saker är fel men man ska ALDRIG säga att ett barn e dumt eller idiot!!! It's against the law, people!!!

Som sagt min Weronika e min solstråle som håller mig igång för att skapa ett bra liv för mig själv så at jag kan ge henne allt hon vill oc behöver både kärlek och materiella saker. Jag sa ta med henne på varenda semester utom eller inomland, heh. Jag ska ge henne det bästa jag kan. Jag ska göra mitt bästa.


Weronika käkar glass på Frank's coffee :)


Mina två käraste människor. Jimmy och Weronika.

Kommentarer
Postat av: Mowgli

Naaw så fint :) Dt ä så att man får tårar...men glöm inte att jag är din exsistens (A) mohahah.

puss puss

2009-03-26 @ 22:16:03
URL: http://prinsessnatt.blogg.se/
Postat av: Lotta

Näe, vad ledsen jag blir av att läsa detta :( Varför är hennes mamma så egoistisk? Det är verkligen för jävligt när en förälder sätter sina egna behov framför barnets.

Alla barn har rätt att vara barn! Att vara trygga, glada och älskade för den person dom är. Nu hatar jag också Dave!

2009-03-30 @ 22:52:25
URL: http://lottagotti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0